tisdag 13 mars 2018

Thailand


Nu har vi landat! Eller ok, vi landade på hemmaplan i fredags men vafan jag har gått runt som i ett töcken sen vi kom hem. Så seg. Jetlag kanske? Har inte ens packat upp resväskan och vår lägenhet ser ut som ett bombnedslag. Orkar verkligen inte göra något! Behöver en semester efter semestern.

Så Thailand, hur var det? Mja. Alltså jag hade så höga förväntningar efter att precis alla som varit där säger hur underbart det är. Men jag vetefan om jag var så imponerad... Börjar bli semesterkräsen på gamla dar. Men skönt med lite ledighet var det. Mindre kul att vara tillbaka på jobbet.

Här kommer en topp och botten fem om Thailand

Topp 5


- Varmt. Ja men det vore ju drägligt om det snöade i Thailand. Vi slapp snökaoset i London. Skulle skriva perfekt om man vill ha lite vintersol men föredrar att skriva bra om man vill ha lite vintersol då jag inte tyckte det var perfekt



Karon Beach. Tror vi spenderade tre av våra 10 dagar där... Det är tydligen en av sydostasiens bästa stränder.

- Fruktsmoothies. Haha det krävs inte mycket för att hamna på min topplista. Vi drack typ två smoothies om dagen för circa 2 pund stycket. Tror inte jag behöver äta någon frukt för resten av året. Har laddat upp med vitaminer så att det rinner ur öronen på mig. Bananvax.

Dragon fruit smoothie


- Massage! Vi hade 6 massager var. Fotmassage. Thai massage. Aloe vera sunburn massage. Coconut Oil massage.... En timmas massage kostade mellan 7 till 10 pund. BILLIGT! Hur ska jag kunna ta en massage i London för typ 100 pund efter det där?! (hade en manikyr för fyra pund och klippte håret för 8 pund)

- Maten. Så mycket att välja mellan och så prisvärt. Vi hade en marknad med street food precis utanför hotellet. Vi provade allt. Jag har ätit ihjäl mig på pad thai, satay chicken och fisk och skaldjur. Blev dock lite trött på thaimat efter hmmm dag 4 eller så. Då blev det fiskburgare med pommes haha.




Alltså titta så mycket sqid för 2 pund! 2 PUND!!!!


- Thailändare. Sånt trevligt folkslag. Det är väl inte the country of smiles för ingenting! Förutom taxichaufförer som lurar oss på pengar med skyhöga priser för en 5 minuters körning till Karon Beach.

Botten 5


- Turister. Alltså jag visste väl att Thailand är väldigt turistigt. Men inte så turistiskt trodde jag det skulle vara. Främst ryska och kinesiska turister som reser i stora grupper. Inte en chans i helvetet att man skulle kunna få lite lugn och ro. Gammal och bitter är jag haha.

- Det luktar bajs. Överallt. Och sopor. Två råttor såg jag med till råga på allt. Ve och fasa. Värst var ändå China town i Bangkok. Eeeeew.

- Gatuhundar. Men åh jag blir ju så ledsen när jag ser dom. Varför kan ingen ta hand om dom? ;(

Gick in på 7 Eleven och köpte mat åt den här lilla stackaren. Blev så ledsen och blir fortfarande ledsen när jag tänker på det ;(

- Alla fartdårar. Men hur fan kör de i Thailand? Jag såg döden i vitögat flera gånger. Kändes inte tryggt alls att åka bil eller tuktuk där. Googlade när vi kom hem på länder med flest dödsolyckor på vägarna. Och vilket land var inte nummer två på listan om inte Thailand?

Tuk Tuk i Bangkok. Vi spenderade en natt i Bangkok. Var så jetlagged på den här bilden.

- Tiden det tog att åka dit. Ja men det kanske inte är Thailands fel att det ligger så långt bort. Men eftersom jag inte var så imponerad av Thailand så var inte reslängden värt det för mig. Speciellt inte med min flygrädsla!

Man skulle ju kunna tro att jag hade världens sämsta semester!! Men nej då. Vi hade det det så kul! En massa, bad, sol, snorkling, båtturer och thaimat. Men som en vis man en gång sa, borta bra men hemma bäst.

Haha


Redan onsdag imorgon. Skönt när veckorna går snabbt! Sitter och tittar på Celebrity Bake Off och ska snart göra oss redo för sängen. Sanchez har flyttat in i sovrummet permanent nu. Saknade honom så mycket så kan inte låte bli att låta honom sova i sängen haha. Lite hundhår i mun och näsa är en värdslig sak.

1 kommentar:

  1. Trillade in på din blogg av en slump men måste tacka för din Thailandsrecension! Har varit sugen på att åka till Thailand ett tag nu eftersom att alla pratar om hur fantastiskt det är. Men jag är nog liksom du rätt semesterkräsen och efter ditt inlägg insåg jag att det nog är för turistigt för min smak :)

    SvaraRadera

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...