måndag 19 februari 2018

Is that spring I can feel on my face?

Åh vilken bra helg det varit! Nästan så att jag kan vara pepp på en måndag. NOT. Tänk vad skönt att jobba två dagar i veckan och ha helg i fem dagar istället. Vem skulle protestera liksom? Började helgen i fredags med vin på kontoret med mina två vapendragare Martin och Ellie innan jag hoppade på tuben mot Angel för att möta upp Paulina för en flaska vin som blev till två. Så trevligt! Vi gick till Fox on the Green och satt där och tjötade om livet och allt och inget. Blev lite rund om fötterna så när jag vaknade upp på lördagsmorgon hade jag vinhuvud. Erkänner dock inte det för David för jag brukar alltid kommentara att han är en mes när han är lite bakfull mwohaha.


Hade helt glömt bort att städerskan skulle komma på lördagsmorgonen så fick snällt gå ut och äta frukost. Inte för att jag klagar inte. Speciellt inte med ett vinhuvud. Vi tog tuben ner till Turnham Green och hittade ett hundvänligt hak där vi satt länge och åt frukost. 

Sedan gick vi till Ravenscourt Park för att låta Sanchez springa av sig lite och få busa med andra hundar. Jag blir så glad av att se honom glad. Så fort som kopplet åker av så skjuter han iväg som en greyhound och springer runt som en galning över gräset. Han älskar det. Och vet ni vad? Vi fick känna på årets första riktiga vårsol! Det var på riktigt vår i luften och känner hopp om en ljusare framtid. Äntligen!

Ja men ni ser väl solen!!!! Gigantisk.


Efter lek och bus i parken så gick vi vidare mot Hammersmith för att inhandla en resväska till mig då min gamla gått sönder. Den hade hängt med mig 13 år så det var på tiden. Hittade en ursnygg resväska inne på TkMaxx.

David sprang in på Patisserie Valerie.


Och köpte det här!!! Söndagsfika. Halva var av båda. Måste ju jobba på strandkroppen inför Thailand. Vi siktar på strandade valar.

Ikväll blir det bokklubb med kollegorna! Denna gången har vi läst Elmet. Intressant bok så det blir nog en bra diskussion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...