söndag 25 februari 2018

How not to get food poisoned

Nu är vi på väg mot Heathrow! Ska äta frukost så fort vi kommer fram. Och köpa med mig en påse full med sandwiches från Pret. Man vet ju aldrig vad man får för skit på flyget. På tal om att äta. När jag var på vårdcentralen för mina resevaccinationer så fick jag med mig ett häfte om hur man håller sig frisk på resan. Det var ju inte direkt någon uppmuntrande information om man säger så. Kan vi äta något överhuvudtaget utan att få matförgiftning?? Kommer spendera hela semestern på på toan med vätskor sprutandes från alla håll och kanter om vi inte håller oss till NHS reseregler. Ska man behöva gå och noja sig hela tiden? Nej, nej inte med ett immunförsvar som mitt inte. Jag kan slicka på rå kyckling utan att bli sjuk och dricka råa ägg utan att få salmonella. David å andra sidan, mesig som han är måste nog hålla sig till reglerna.


1. Ät endast mat som är tillagad och fräsch. Säger ju sig självt. Inte fan åker jag till Thailand för att äta gammal surströmming.

2. Undvik rester och återuppvärmd mat. Tror inte vi har micro på hotellrummet där vi kan värma upp gårdagens nudlar. Synd. Alltid gott med lite nattmat när suget slår till.

3. Se till så att kött är ordentligt tillagat. Var noga med att kossan inte muar innan då sätter gaffeln i den.

4. Ät tillagade grönsaker och undvik sallader. Enkelt. Jag är på semester. Inte fan tänker jag äta sallad inte.

5. Ät endast frukt du kan skala. Finns det frukt man inte behöver skala?! Ser framför mig en naken och slemmig kiwi. Får ta med mig potatisskalare om jag blir sugen på äpple. Allt går att skala.

6. Drick inte opastöriserad mjölk. Har inte planerat att dricka mjölk rakt ur kossans pattar.

7. Undvik glass. Va?? Läste jag rätt? Dra åt helvete NHS. Solsemester utan glass?

8. Skaldjur har en hög risk. Jag åker till Thailand enbart så att jag kan äta skaldjur så det är en risk jag tar.

9. Undvik köpa mat från marknadsstånd. Som sagt, jag kan slicka på en rå kyckling utan att bli sjuk plus att gatumat är den maten jag ser mest fram emot så skit på er. Kanske blir jag som skiter på mig i slutändan. HAHA slutändan. Fattar ni? ÄNDAN. Okej, jag skrattar högt åt mig själv.

10. Sist men inte minst, drick inte alkohol för att om du blir full så löper du risk att bryta alla regler ovanför.

Så vafan ska vi äta om vi inte bör äta något av allt det där? Blir till att leva svältdöden. Kanske får plats i min bikini iaf trots allt. Jag ska leva yolo i två veckor. Äta vafan jag vill med andra ord. Återkommer från toastolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...