söndag 4 februari 2018

Hare & Tortoise

Hallå!!!

Varför har ingen sagt till mig att Melodifestivalen har börjat? Era jävlar. Elaka är ni. Tacka melloguden för Svt Play. Är nyss hemkommen från ett tungt röv och ben pass på Virgin gym i Fulham, sitter på soffan i svettiga träningskläder och ser på Mello. David lagar gulasch till middag och låtsas som att han inte älskar Mello lika mycket som jag. Humbug. Vet hur mycket han älskar Eric Saade. Det första han frågade när jag såg på Facebook tidigare idag att Mello drog igång igår var att åh är Eric Saade med i år? Tyvärr inte. Tur att Samir och vad han nu heter är med i år. David kommer fortfarande ihåg selfiesången. HAHA.

Så vad gjorde vi igår medans ni satt hemma klistrade framför teven med ostbågar och tacos? Jo, vi var på Hare & Tortoise och åt mat för en hel familj. Bästa japanska maten i London. Jag svimmar så gott. Vi har varit där en gång förut och förstår inte varför vi gått dit fler gånger! Ligger på Kensington High Street vid Olympia så tar ju fan bara 10 minuter att gå! Som att vi gick... Vi är lata. Vi tog bussen. Jag hade helst tagit en Uber men David stoppade mig. Förnuftigt av honom. Man blir ju så lat och bekväm i London. Vi beställde in lite smårätter, sushi och världshistoriens bästa Laksa Curry.

Låt oss titta på hur det såg ut...

Ja men det är ju knappt så att jag syns bakom maten. Titta sushin!!!!!! 

Nån slags friterad pumpa om jag inte miss fel...

Vårrullar! Loving it.

Loving him.

Laksa! Ett halvt kilo nudlar. Kycklin. Räkor. Friterad tofu. Och en massa kryddstark kokosnötmjölk. Så gott.

Efter maten gick vi vidare till en pub och tog en sista drink innan vi rullade hem (på bussen). Kom hem, satte oss på soffan. SOMNADE som två gamla pensionärer. Där låg vi och snarkade på soffan med matkoma delux. Vaknade upp ett par timmar senare vid runt kl 01:00. Fan Sanchez måste ju gå ut! Så det var bara för mig att klappa till kinderna, dra på mig gummistövlarna och traska ut. Fan det hade väl karljävlen kunnat gjort tycker jag.

Nu funderar jag på om jag ska duscha... Imorgon är det jobbets bokklubb på kvällen! Pub på en måndag. Ve och fasa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...