tisdag 6 februari 2018

Entertaining the elderly

Åh vilken fantastisk dag jag haft idag! Bortsett från att det är iskallt ute och jobbet var skit i morse. Men kära dagbok, jag ska icke klaga. Började dagen med att simma i en halvtimma följt av en sväng i bubbelpoolen. När jag simmar brukar jag alltid välja längan för de långsamma simmarna så att jag kan ligga och plaska i min egen takt. Men fan i morse pågick det simskola i min vanliga länga så jag var tvungen att hoppa ner i mellanlängan. Fick speeda upp mina simtag minsann. Kändes som att jag blev jagad av snabba hajar och jag vill ju inte vara den som blockar upp all simmtrafik haha. Så jag simmade för kung och fosterland. I England simmar alla crawl. Men svensk som jag är så plaskar jag på med mitt bröstsim. Inte fan lärde vi oss att crawla på simskolan inte! (vet inte om simskola stavas med två eller ett m så jag kör på ett. )

Och nu till dagens goda gärning. På mitt jobb så har vi valmöjligheten att voluntära två dagar om året så på eftermiddagen har jag, Alicia, Bella och Ellie kört vårt första voluntärpass. Kafferep för gamlingar!!!! Så trevligt och så uppskattat. Vi besökte en kyrka i Islington där vi dukade fram fika och serverade otaliga koppar te och kaffe åt de gamla. Vi var främst där för att hjälpa till med servering men även för att hålla de gamla sällskap och hjälpa dem med sådant de inte kan själva. Så trevligt. Jag hade ett bord med små söta gamla damer där jag snabbt blev en favorit. Jag hör fortfarande Angeeelicaaaa ringandes i mina öron haha. Varje gång de såg mig så kallade de över mig för påfyllning av smörgåsar, dryck och kakor. Angeeeeliiiicaaaa more tea! Sprang även fram och tillbaka och köpte lotter åt dem för lotteriet där de kunde vinna allt mellan diskmedel och whiskey. haha. Träffade även på en sjukt rolig man som uppskattade vårat sällskap extra mycket. 4 vackra damer liksom hehe. Vi gjorde hans dag om man säger så ;) Och tydligen så har den här föreningen även lunch klubb nära vårat kontor på måndagar och torsdagar så det blir nog att vi tar en svängom där i den närmsta framtiden :) Känns bra att göra någon glad så här på en vanlig tisdag i februari.

Kom hem tidigare än vanligt och gick på en promenad med Sanchez ner mot Brompton och Earls Court. Glömde vantarna och fick köldslag. David är ute ikväll så sitter framför teven under en filt och ser på Dancing on Ice. Åt ingen lunch idag så slängde ihop en smarrig kyckliggryta vilket jag åt dubbla portioner av! Goooooooott!

Så här kallt var det i vardagsrummet när jag kom hem förut. Väck mig i maj.

Kycklinggryta in the making

Doggy-selfie!

Nu ska jag måla naglarna. Hejdå.

1 kommentar:

  1. Åh, fy så kallt inne. Här där jag bor utanför Norrköping är det -9 grader ute och inne +22-23 grader. Fryser inte lilla vovven då, men han är väl inte hemma ensam utan hos sin dagmatte när du jobbar?

    SvaraRadera

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...