torsdag 22 februari 2018

Ensam Hemma

David är ute ikväll och jag och Sanchez har nyss krupit ner i sängen med värmen på högsta nivå och en kopp kamomillte. Datorn gjorde nyss ifrån sig ett plingande ljud och jag hoppade till som den lättskrämda mus jag är. Jo men det är ju minsann lite otäckt att vara hemma själv så här på kvällskvisten.

Hade en dag fullspäckad med möten så fick inte så mycket gjort men vad gör det när man drar till Thailand på söndag?? Jag har varit på semester-mode hela veckan. Som ett exalterat barn. Min kollaga Alicia frågade idag om jag ser fram emot sol och värme. Och jo visst gör jag det. Men mest av allt ser jag fram emot två veckor med världens bästa David. Jag sa till henne att jag skulle kunna spendera två veckor i Luton och fortfarande ha en fantastisk tid så länge David är där :D Så kärleksfull jag är hörni.

I brist på att ha något att blogga om, här kommer en lista!

7 random frågor

Vad gör du just nu?
– Ligger i sängen och smuttar på mitt kamomillte och lyssnar på elementet som knastrar. Allt knastrar i gamla viktorianska hus i London. Ett under att inte väggar och tak faller ihop. Elementet spricker väl det också snart skulle jag tro.

Ditt senast skickade sms?
– Haha probably Sanchez - Skickade meddelande till David och frågade om han visste var tv-sladden till mitt Nintendo Switch var. Hade letat överallt så att jag kunde lira lite Super Mario Odyssey. Den ligger under soffan sa han. Vafan har du lagt den där för svarar jag. Det var inte jag sa han. Nähä då måste det ju varit Sanchez. Eller ett viktorianskt spöke.

Favoritfärg på kläder?
– Färgen som dominerar i min garderob är marinblå. Jag har köpförbud på marinblått. Bästa färgen på kläder. Och så svart så klart. Men blir ju så smal i svart förstår ni. 

Något konstigt du är rädd för?
– Jag är rädd för allt. Knastrande element och oförväntade plingande ljud från datorn för att bara nämna några få. Sedan så är jag också rädd för att flyga. Men det kanske inte är något konstigt? Man kan ju krascha. Usch fy fan säg inte så Angelica. Jag har haft ett orosmoln över mig i flera veckor inför de stundande 12 timmars flygning till Bangkok + 1.5 timme till Phuket. 

En frukt som är underskattad?
– Banan givetvis! Det går inte en dag utan att jag äter minst en banan. Mättande, enkelt och inget kladd. Länge leve bananen.

Vad lägger du märke till först med en ny person?
– Kläderna. Ytligt eller hur? Jag älskar att se på vad andra har på sig. Det säger ganska mycket om personen. Tror jag är besatt av andra människors klädval. Har sånt sjukt minne också. Jag kan komma ihåg precis vad personer haft på sig under vissa tillfällen. Om jag blundar nu så kan jag se framför mig vad alla 50 pers på mitt kontor hade på sig idag. På riktigt. 

När ljög du senast?
– Tidigare ikväll när jag skulle hämta upp Sanchez hos hans dagmamma så skrev jag att tuben var vid Earls Court och att jag kommer om 10 min. Tuben var vid Gloucester Road, alltså stationen innan Earls Court. Fan vilken ful lögnare jag är.

Nu ska jag runda av kvällen med att läsa ett kapitel eller två av Darker. (Fifty Shades of Grey andra boken från Christian Grey's synvinkel) Fick den av David i julklapp!

Här ligger vi och har det bra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...