måndag 19 februari 2018

Date night at Cote in Barbican

Ännu en måndag avklarad. Tycker ni att jag klagar mycket? Jag har all grund för att klaga. Alla är så sura på jobbet på en måndag. Fan ryck upp er! Om det är något som jag bemästrat över åren så är det att vara glad och positiv på låtsas. Ja men när man jobbar på kontor så måste man vara låtsastrevlig ibland och ha oväsentliga konversationer i köket. Vem fan bryr sig om fetthalten på mjölken och att vi har slut på bagels och bananerna är gröna? Inte jag minsann. Men jag är bra på att låtsas vara interested.

Hade en hemsk förmiddag på jobbet. Hade planerat att köra ett body combat pass men jag kom inte iväg i tid plus att jag inte hade tid för ett 45 min pass. Så det fick bli ett snabt ryggpass istället. Körde igenom hela ryggen på 25 minuter. Sparade in tid på att inte duscha efter men det säger vi inte till någon. Det är därför deo finns. Gick tillbaka till kontoret och slängde i mig lunch innan yet möte. Eftermiddagen gick bättre än förmiddagen. Äntligen efter nästan fyra månader så kan jag lansera min välkomstserie på email. Har varit torrt om design resource den sista tiden så tog längre än vad jag förväntat mig. Jag har jobbat ihop en riktigt personlig och djupt segmenterad välkomstserie åt våra nya kunder så nu jävlar får vi hoppas på att pengarna rullar in hehe.

Kvällens bokklubb blev inställd så istället gick jag och Martin och åt middag på Cote vid Barbican och pratade jobb och relationer. Martin är min bästis på jobbet. Ja men vi sitter typ ihop. Som ett gift par. Vi spenderar all tid tillsammans. Bråkar. Och har inte sex. Precis som ett gift par. Även om vissa dagar på jobbet är skit ibland så lyckas jag och Martin alltid ha det kul! Vår nya regel är att om någon är otrevlig och krävande på jobbet så svarar vi med att vara extra glada och trevliga. Hur irriterande är inte det? Mohahaha!



Vi käkade tvårätters med en flaska vitt. Makrillsröra till förrätt och kyckling till huvudrätt. Ja men givetvis så var menyn halvt på franska. Coq a vin för fan.
Kycklingen smälte i munnen.

Nu ska jag gosa med Sanchez och David och dricka en kopp te!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...