söndag 18 februari 2018

Alla Hjärtans Dag

Be my Valentine

Kära dagbok,

Som vanligt lyser jag med min frånvaro. Har varit så sjukt busy på jobbet de senaste veckorna. Ser fram extra mycket mot vår semester till Thailand nästa söndag. Nästa söndag!!!??? Woohooo! Jag har redan börjat packa resväskan haha. Och förberett mig på solariet. Måtte veckan gå fort.

I onsdags var det alla hjärtans dag. Älskar alla hjärtans dag förstår ni. Fast inte när man är singel förstås. Då är jag bitter minsann. Jag fick ett blombud skickat till mig på jobbet. 12 röda rosor från David och Sanchez :D Har alltid velat vara den tjejen på jobbet som får blombud och nu äntligen haha. Eller att gå på tuben och låtsas som att det är en riktig börda att ha famnen full med rosor när jag i själva verket njuter av varje sekund. Det skulle vem som helst göra, men det är bara jag som erkänner det.

Efter jobbet mötte jag upp David (Sanchez fick snällt stanna hemma) vid Barons Court tube station för att gå ner till Themsen i Hammersmith där vi hade bokat bord på Brasserie Blanc. Så romantiskt.

Låt oss kika på vad vi åt.


Jag började med en svampig toast. Man kan inte få för mycket svamp här i livet. Till och med mellan tårna ibland.

David åt Fransk löksoppa till förrätt. Lökar kan man ha under armarna också.

Till huvudrätt åt jag musslor. Äter alltid musslor när jag är på fransk restaurant. Belgiska restauranter också för den delen. Man får muskler av att äta musslor. Fan kom på att det funkar ju bara på engelska. Doooh facepalm.

David åt sirloin steak med bea.

Chocolate torte! Torr som fan men jag är ju inte den som klagar. Speciellt inte på alla hjärtans dag när David står för notan.

David beställde in pistacchio souffle till efterrätt. Det var dock inte så långvarat. Efter att bett om att få den servered utan chokladglass eftersom han är allergisk mot choklad så tro fan att formen är pudrad med choklad dooooooh. Stackars David. På alla hjärtans dag till råga på allt.

Han fick äppelpaj. Gratis. Och gratis är ju gott. Ja men jag är ju smålänning. 

Min stiliga karl. Efter på tok för mycket mat tog vi en Uber hem och rullade i säng. Får ju ta och anstränga sig lite extra en gång om året iaf.

Nu har David nyss påminnt mig om att vi har gårdagens avsnitt av mello att se på. Tur att han kommer ihåg sånt. Trots att han hatar mello....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...