söndag 10 december 2017

Veckan som gått

Kära dagbok,

Nu trodde du att jag hade övergivit dig va? Hah så lärr blir du inte av med mig. Veckorn går bara så otroligt fort. Hur ska jag hinna med allt så här i juletider? Knäck måste kokas, julskinka rimmas, klappar köpas och julstädning i varje rum och vrå. Hah tror du ja? Blir varken knäck eller skinka men jag borde försöka klämma in ett besök till Totally Swedish nere i Barnes nästa helg så att vi kan förtära någon svensk julmat på julafton när vi sitter och ugglar i vår lilla stuga i Peak District. Vi har redan tryckt i oss en påse skumtomtar så det blir till att fylla på skumförrådet, inhandla ett par prinskorvar, rulla några köttbullar och åh jag kanske till och med hittar vörtbröd och rödbetssallad. Sedan är min svenska julmat fulländad.

Veckan som gått

Måndag: Inte ett dyft.

Tisdag: I tisdags var jag på min första bok och pub klubb med några andra bokmalskollegor. Första klubben jag varit medlem i sen lågstadiet. Vi diskuterade boken i en halvtimma över en flaska vin. Sen köpte vi in flaska efter flaska och tjötade om allt och inget tills vi insåg att det var en dag imorgon också.

Onsdag: Bakis.

Torsdag: David var ute i torsdags kväll så hade soffan och fjärrkontrollen för mig själv. Skönt att kunna sitta och prutta och se på Mamma Mia utan att någon fnyser åt mig.

Fredag: I fredags åkte den lilla svarta på! Med en kortelikort klänning och rödmålade läppar mötte jag upp min thailändska väninna Kunnida i St Pauls. Satte oss på en sån där dyr och trendig bar där sneakers är strängt förbjudet. Ja men vilka tror vi att vi är? Drottningar? Tog en drink där innan vi bestämde oss för att ljudnivån var allt för hög på alla julfestfirande kontorsråttor. Fortsatte kvällen på en gammal nedsliten pub i sann farmorsanda. Ja men vi är ju inte 20 längre. Man ska väl förbövelen kunna prata med varandra utan att skrika? Tutttutt. Gammal och bitter har jag blivit med åren minsann.

Igår: Det bjöds på iskallt väder, klarblå himmel och sol igår. Gick igenom ett soligt Chelsea igår morse för att gå till frisören och trimma topparna. Efter frisörbesöket pluggade jag i julmusik i lurarna och köpte med mig en Hot Fudge Chocolate med grädde från Starbucks och gick hem. Såååå mysigt! Sedan bar det av till Oxfor Street. Ja fafan skulle vi dit och köra mitt i julrusningen? David försökte hitta en varmare jacka men han är ju så kräsen och specifik. Vi var in och ut överallt. Från Selfridges till Barbour, från Barbour till House of Fraiser. In, ut. In, ut. Trångt var det. Svettigt. Stressigt. Och inte fan hittade han någon jacka. Tre timmar senare åkte vi hem med en ynka mascara i påsen.



IDAG: Det är andra advent idag. Vaknade upp trött och seg för ett par timmar sen. Gick ut i vardagsrummet för att väcka Sanchez. Kommer ut. Tittar ut genom fönstret och skriker som en stucken gris. Springer in till David som vid det laget tror att något allvarligt hade hänt. Han trodde jag hade hittat Sanchez död. DET SNÖAR!!!!!!! Snön har fallit hela morgonen och lämnat en kall och slaskig sörja på marken. Ja tro fan att snön aldrig lägger sig. Stackars Sanchez små kalla tassar. Det vräker ner där ute och nu är det dags för mig att svira om till träningskläder för att gå på ett Zumba pass.

Det finns inga dåliga väder. Bara dåliga kläder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...