måndag 4 december 2017

Just another Monday

Kära dagbok,

Måndag igen. Det är bara tre måndagar kvar på året. Tacka tomten och gudarna för det! Var så trött i morse när jag vaknade och har varit smågrinig sedan dess. Kunde inte ens vakna till med en dusch. Vår boiler har gått sönder. Heter det vattenkokare på svenska? Eller gör man bara tevatten i vattenkokare? Hursom. Vår boiler har inte fungerat sedan i lördags vilket innebär att vi har varken varmt vatten eller värme inomhus. Hade ju kunnat ta mig en kall dusch i morse men då hade jag nog frusit till is. Fick vänta med att duscha till efter mitt svettiga gympass på lunchen. Fräsch är jag förstår ni. Nästan så att jag tycker synd om mina kollegor som måste vistas i samma rum som mig. NOT. Det kan de gott ha. Slängde iväg ett email till hyresrättsföreningen igår och bad dom komma och titta på den. Nähäpp, en jävla youtube video fick jag som svar om hur man fixar sin boiler. Alltså vet de vilka jag och David är??! Vi är paret som knappt kan skruva ihop IKEA möbler eller hänga tavlor som sitter rakt på väggen. Hur fan ska vi fixa en boiler? Jaja, det är bara att kavla upp ärmarna och följa instruktionerna. Kan vara händigt att lära sig ifall att vi någon gång får en trasig boiler när vi köpt egen bostad. David sa även att han skulle ju kunna lägga in parkettgolv själv om det visar sig att bostaden har heltäckningsmattor. Britterna älskar heltäckningsmattor. Jag sa att aldrig i livet kommer jag låta honom lägga golv. Jag kan redan se framför mig hur det ligger halvt avsågade plankor med trubbiga ändar längs med väggarna. Och plankor som sitter löst. Som en gungbräda. Jag tror inte ens David vet hur en såg ser ut.

Jag tror Davids golvläggning skulle sluta i samma katastrof som min toscakaka igår. Vi har ny ugn. Ytterligare en sak som vår hyresrättsförening tog god tid på sig att köpa åt oss. Matt blir jag. Hursom, den här ugne är typ 100 gånger så varm som vår gamla ugn. Så det slutade med en välgräddad topp och en salig sörja i mitten. Till råga på allt så överkokte jag mandelglasyren. Hårt som knäck blev det. Världen sämsta adventsfika. Tur att skumtomten levererade och danska pepparkakor från Tiger. För att inte glömma julmusten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...