söndag 3 december 2017

1st of Advent

Jag täääänder ett ljus i adveeent, det väääärmer den soooom fruuuseeen äääär!!! Åh vad mysigt! Det är första advent idag! Jag är nyss hemkommen från ett zumba pass och satt på julmusik på högsta volum. SVENSK julmusik. David är ute på ett av hans töntiga Pokemon raids så man får ju passa på. Han hatar julmusik. Han är en grinch. Men han får faktiskt ta och stå ut en månad med Christer Sjögren, Frank Sinatra och Mariah Carey. Antingen det eller så kan han flytta ut och komma tillbaka i januari hah.

Igår var jag nere i Hammersmith och köpte hem lite julpynt och ljus så att vi kan få någon slags stämning här hemma. Jag köpte även kuddar och en filt till soffan. Allt sånt som David hatar haha. Han är inte mycket till övers för att göra det hembonat tyvärr. Men om han vill leva med mig så får han minsann kompromissa lite haha. Vi har bott här i över två år nu och jag har inte ansträngt mig så mycket för att göra det hemtrevligt tyvärr. Det är ju så när man hyr att man tänker att men nej vi ska ju inte bo här för alltid så det är ingen ide' att spendera tid och pengar på att inreda. Men nu är jag trött på att bo i en blank canvas och gud vet hur lång tid det kommer ta för oss att hitta vår egna bostad att köpa. Det är typ dött på bostadsmarknaden för tillfället men det sägs att i januari trappas den upp igen. Man får ju hoppas.












David sa att jag fick gärna köpa kuddar till soffan men att de inte får vara girlie. Så jag slog till på blått. David var inte helt säker på att han gillade färgen. Inte jag heller. Men det säger jag inte till honom. Rosa hade varit bättre. Men hellre blå kuddar än inga kuddar alls. Kan ju alltid byta ut kuddfodralet om jag tröttnar på det. Till gammeldagsrosa.... Om ändå David vore färgblind. Fan måste köpa nytt bord ser jag, helt repigt ju. Jävla IKEA. Men det får ta och vänta tills vi hittad hus eller lägenhet. Om jag kan överleva med ett repigt bord tills dess...

Nähäpp, nu ska jag färga mina rötter och sen läsa klart boken som jag måste läsa klart inför bokklubben på tisdag. Vi har en bokklubb på jobbet. Book and Pub Club heter den. Och sen ska jag slänga ihop en toscakaka till adventsfikat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...