söndag 26 november 2017

Swedish Xmas market

Ho ho finns det några snälla barn? Jaaaaaa! Angeeeeliiiicaaaaa! Igår tog tvingade jag med mig David på Svenska Kyrkans årliga julmarknad. Om jag har feelings nu? Jajamen!! Strålande jul går i repeat i min hjärna just nu. Det är inte ens en månad kvar till julafton!! Åh vad jag längtar efter att jag, David och Sanchez bilar upp till Peak District till vår lilla stuga som vi hyrt.

När vi kom fram till svenska kyrkan var det typ en mils lång kö med andra svenskar som var ute efter adventsljusstakar, julmust och skumtomtar. 

Så i väntan på att det skulle lugna ner sig, gick vi till Harcourt Arms och sipprade vin (David slurkade öl)


Väl inne i svenska kyrkan ville David fiska i fiskedammen. 


En påse skumtomtar inhandlades lagom till första advent nästa söndag. Och en flaska julmust! David älskar julmust. Han har blivit konventerad. Han är nästan mer svensk än jag nu för tiden.




Det såldes polkagrisar och kola från Gränna! Fick nästan lite hemlängtan. NOT. Okej, lite kanske.

På den korta studen som vi var på julmarknaden hann jag även trycka i mig en halv räkmacka och en hel prinsesstårta. Tur att jag gick till gymmet i morse. NOT.

I morse låg vi och drog oss i sängen riktigt länge och googlade på allt man bör fråga när man går på visning. MEN JA! Idag har vi haft vår första visning! Mer om det i nästa inlägg... Haha vilken cliff hanger hörrni! Resten av söndagskvällen kommer bestå av Davids kycklingpaj, X-Factor, mys med Sanchez och kanske en och annan Grännakola... Det är strikt förbjudet att öppna upp julmusten och skumtomtarna förrens nästa helg. Den som väntar på nåt gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...