lördag 25 november 2017

Shuffleboard & Cookhouse

Kära dagbok,

Ytterligare en super busy vecka har passerat. Mitt hår blir bara gråare och gråare. Lederna knakar på mig och hjärnan är mos. Har haft så mycket att göra på jobbet. Har jobbat där i två månader nu. Bara en månad kvar av min prövotid och sen kan jag kanske äntligen andas ut. Det är så mycket press på att vara på prövotid i tre månader. Men det ska mycket till till att inte passera prövotiden. Men jag är ju ett konstant orosmoln tyvärr.

Hur som haver, i Torsdags hade vi på marknadsföringsavdelningen en team night out. Vi började med shuffleboard i Shoreditch. Jaha vafan är shuffleboard då? Det är typ som en blandning mellan curling utan is och bowling utan klot. Ja men ni hör ju hur tråkigt det låter. Världens sämsta lagsport haha. Men vi fick minsann bita ihop och sopa banan i två timmar. Tur att det fanns gin som flödade.


Efter att vi genomlidit världshistoriens mest långsamma lagsport hoppade vi på tunnelbanan (efter ett pitstop på närmsta pub) till Soho. Kvällens höjdpunkt stod på schemat. Lebanesisk mat på Cookhouse. Fy fan vad gott. Min kollegas familj äger Cookhouse. Vi blev med andra ord behandlade som kungligheter. Jag tror aldrig jag ätit så mycket i hela mitt liv. Och då har jag upplevt 31 jular. Maten kom in på rullande band. Falafel. Kyckling. Hummus. Babaganoush. Bröd. ALLT! Cookhouse i Soho är nog tamefan den bästa maten jag någonsin ätit i London och då har jag besökt ett flertal Michelin restauranger. Says it all med andra ord.

Matkoma deluxe! Måste ta med mig David dit någon gång (Heter det dit?? Jag har suttit i fem minuter och rullat det ordet på min tunga och det låter så konstigt! Usch vad händer med min svenska :S)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...