lördag 25 november 2017

Carluccio's in my heart (belly)

Alltså frustrationen när vår jävla städfirma avbokar vår städning dagen innan. Vi brukar boka in städerska för lördags morgon men denna vecka tänkte vi att åh vad skönt det skulle va att vakna upp till en nystädad lägenhet på lördags morgon och kunna ligga och dra oss länge i en nybäddad säng. Så vi bokade en tre timmars slot för fredagskvällen och planerade att gå till puben medans städaren var här. Sanchez kan inte vara hemma när städaren är här och pubar är de enda ställen där hundar är välkomna. Hursom, tro då fan att de slänger iväg ett email på torsdagen och säger att vår slot blivit avbokad utan anledning. Det är inte första gången det händer med Gleam Clean så nu har de satt sin sista potatis. Vi anlitar en annan städfirma i framtiden.

Så istället för puben, gick vi (tog bussen uppför gatan) till High Street Kensington och gick till Carluccio's då vi kunde lämna Sanchez hemma i ett par timmar. Både jag och David är stora fans av Carluccio.. Eller ska man säga var? Vi blev allt lite ledsna när han gick bort härom veckan. Bästa TV-kocken <3 Så vad passade inte bättre än att pay our respects med linguini och lemocello!

Lemon fizz! (gin, lemoncello, prosecco)




Jag dog svampdöden. Älskar svamp. Så gott. 

Seafood linguini! Jag är en riktig snobb när det kommer till seafood linguini. Det och fish n chips. Ingen annan i London gör en seafood linguini lika bra som Carluccio's. Min bästa seafood linguini är dock en som jag åt i Florens för några år sen. Den luktade hav. Tång och salt ni vet.

Vi köpte med oss en liten selection av efterätter hem som vi tryckte i oss hemma på soffan iklädda mysbyxor. Så fort jag kommer hem åker mysbyxorna på haha. Vi somnade båda två på soffan strax innan kl 23 som två gamla grisar. 

Nähä, om man skulle ta och städa lite då kanske.... baaah. Hundhår överallt. Och Davids chest hair. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...