söndag 19 november 2017

En flaska vitt och belgiska musslor




Åh vilken trevlig kväll jag hade igår. Men jag är ju fan inte 20 längre. Hällde i mig en flaska vin så har varit helt seg idag. Mötte upp Paulina utanför Belgo i Covent Garden (en belgisk restaurang). Det blev musslor med pommes för mig. Jag dog så gott. De låg och badade i grädde de små liven. Vi pratade jobb, relationer, resor och framtidsplaner. Två riktiga tjötkärringar är vi minsann.


Sanchez ville vara med på bild. Han var så orolig när jag gjorde mig iordning för kvällen. Han visste att nånting var i görningen. Att mamma skulle överge honom för kvällen. Sanchez största mardröm. Att mamma går ut ett par timmar. Han satt nära David för att söka tröst och såg allmänt ledsen ut. 



Efter att vi ätit, gick vi på uppdrag hitta den mest tomma och tysta pub runt Covent Garden. Lättare sagt än gjort en lördagskväll mitt i Londons teaterkvarte. Vi är som två griniga pensionärer som vill ha det lungt och tyst omkring oss. Vi typ fräser åt folk som pratar, skrattar och har roligt. Surtanter. Till slut hittade vi världens bästa guldgruva i Holborn med en medelålder på 60. Delade på ytterligare en flaska vin och pratade fram till småtimmarna. Alltså kl 22 i min värld.

Vaknade upp i morse och hade pancake cravings!!! Till Davids lycka. När det kommer till pannkakor, då är det jag som är mästerkocken här hemma. Allt som innehåller mjöl är David värdelös på. Det blir ju bara pannkaka av det. Mohaha nu var jag rolig.

Förutom att ha ätit pannkakor tills våra magar såg ut som ballonger har vi gjort minsta möjliga idag. Vi har tvättat, veckohandlat och rastat Sanchez i Ravenscourt Park. Lyckan när han får springa runt fritt utan koppel är oslagbar. Nu sitter vi här hemma med elementet på full värme och spelar Mariokart. Älskar lata söndagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...