tisdag 28 november 2017

Angelicas Top Tips: How to survive the winter

Winter is coming och denna vinter har jag bestämt mig för att aldrig mera frysa. Svinkallt i London just nu. Det kommer bli comfort before fashion för hela slanten! Fram med långkalsonger, mössor och moon boots (ok kanske inte går så långt som till moon boots). Jag ser med både förföran och avundsjuka (host, host) att första snön har redan kommit till Sverige. Jag fryser av att bara se snöuppdateringar på Facebook. Så låt oss värma oss. Här är mina topptips på hur du överlever perioden mellan november och april, mera känt (ökänt) som vinter.


Angelicas Top Tips: How to survive the winter

  • Införskaffa dig en varm, stor och tjock halsduk. WARNING: Det finns vissa några väsentliga saker man måste tänka på när man köper halsduk. Se till så att den inte sticks. Finns inget värre än när det känns som man har kvalster som biter en runt halsen. Halsduken får inte ludda av sig på jackan. Man vill ju inte bli misstagen för ett får. Hade varit jobbigt om man bor i Wales. Hello shepherds pie liksom.
  • Vantar. TUMVANTAR. Skit samma om du ser ut som en förvuxen femåring och att du måste ta av dig vantarna varje gång du måste pilla på mobilen eller ta fram plånboken. Huvudsaken är att du inte tappar känslen i fingertopparna som man lätt kan göra i fingervantar. 
  • Långkalsonger. Ja du läste rätt. 2017-2018 är vintern då långkalsongsindustrin växer med 200%. En industri jag gärna bidrar till. Kanske borde köpa långkalsongsaktier på kuppen. Det är ju så skönt med långkalsonger... Finns ju inget bättre än ett extra lager som ligger och korvar sig runt låren och i skrevet.
  • Kängor. Köp kängor! Vattentäta. Fodrade och med tillhörande halkskydd. Stora, klumpiga kängor som annars bara hör hemma i armen (inte armen som sitter fast med axeln utan armen där militärerna bor). Man kanske tillochmed får benmuskler på köpet när man traskar runt i kängor som väger 5kg stycket.
  • Investera i en riktigt varm jacka som täcker både rumpa och lår. Fy fan kommer ihåg när jag gick på gymnasiet och det var inne med korta jackor som visade magen. På riktigt. Fy fan vad kallt. I 20 minusgrader.
  • Boka resa till Thailand. Om jag ska till Thailand? Neeej då! Tänkte mer på er era stackars kalla renar. Jag ska spendera vintern med att springa på visningar. Thailand får vänta buuhuuu.
  • Sist men inte minst. Raka för guds skull inte bena. Du kommer att behöva ett extra lager med päls för att överleva vintern.

Köpte en ny jacka från Michael Kors förra veckan. Vinter, jag är redo för dig. Come and bite me you bitch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...