fredag 20 oktober 2017

Kontorsråttan

Vilken shock jag har haft de senaste 4 veckorna. Att jobba ”vanliga” kontorstimmar igen för första gången på över två år. Ja men ja vet att fan vad jag tjatar om detta. Men jävlar vilken omställning det är att vara kontorsråtta på heltid. De här 4 veckorna har kännts som ett halvår och jag känner mig så matt!

Nackdelar med att vara kontorsråtta:

  •       Allt planerande! Lämna och hämta hund hos diverse hundvakter.
  •         När fan ska jag hinna träna? Träning är en sån stor del av mitt liv att jag har typ tappat mig själv.
  •         Resan till och från jobbet! Jag skojar inte när jag säger att det tar fem minuter (minst) att bara komma igenom biljett-maskinerna vid på Old Street stationen eller att jag måste vänta på fyra tåg på King Cross för att komma på
  •        Komma hem sent (UK har Europas längsta kontorstider). När ska jag hinna se på alla mina program? Inte ett enda avsnitt av Paradise Hotel har jag sett denna vecka
  •         Jag saknar min hund
  •         Jag måste duscha varje dag
  •         Ta på mig kläder varje dag

Ja fy fan vad synd det är om mig.

Det bästa med att vara kontorsråtta på heltid:

  • Fredagskänsla!!!! Som jag har saknat denna Fredagskänsla. Och nu är den äntligen här!! Jag och David ska på date ikväll! Sanchez har lekt med hans kompis Marley hela dagen så han kan gott stanna hemma så att mamma och pappa kan få lite egentid :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...