onsdag 4 oktober 2017

Gym-snobb

Jag har saknat det så länge. Nästan så det värkt i hjärtat på mig. 100 träningspass att välja mellan. Utrustning som är så där hypermodern. Omklädningsrum utrustadade med fluffiga handdukar, plattänger och hårblåsar från GHD. Virgin gym. Mitt älskade Virgin gym. Virgin var det första gymmet som jag joinade när jag flyttade till London för 7 år sedan. Willesden Sports Centre räknas inte – fy fan vilka obehagliga minnen jag har därifrån. Livräddare och personliga tränare som tafsade på en. Usch och fy.



Hursom, nu är jag äntligen tillbaka på Virgin! Signade upp mig hos Virgin i Moorgate som ligger två minuters gång från kontoret i måndags och har hunnit med ett ryggpass och ett axel och arm pass denna veckan. Efter att ha besökt gymmet (Energie Fitness) som ingår gratis i mina förmåner på jobbet, så visste jag att jag och Energie kommer aldrig bli en bra match. Litet och trångt, inga träningspass och mögel i omklädningrummet. Ett sånt där gym som kostar 30 pund i månaden. Men fan jag är ju en gymsnobb alltså. Så nu har jag bundit upp mig på ett års kontrakt med Virgin (multi club access så att jag kan gå till Virgin i Hammersmith om jag vill gå på helger och när jag inte jobbar) för 94 pund i månaden. Bästa investeringen. Ska dra till gymmer på lunchen på en circuit class. Längtar typ redan. Alltid lika spännande med nytt gym hehe. Plus att jag slipper svettas ihop med mina kollegor på Energie och disskutera marknadsföringsstrategier och resultat medan jag lyfter mitt skrot.



Så här glad är jag över mitt medlemskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...