måndag 16 oktober 2017

Fulham Pools

Han är inte död. Han sover.

Igår efter att ha sovit till klockan 9 (?!), tagit ut Sanzhez på morgonpromenad och ätit yoghurt med granola så gick jag till Virgin Fulham Pools som ligger typ 10-15 minuters promenad från där jag bor. Jag har gått förbi gymmet flera gånger förut men aldrig tänkt på det så mycket så hade inga förväntningar alls när jag besökte det för första gången igår. Nu vet ju jag redan att Virgin Active är Londons bästa gym men inte hade jag förväntat mig att Fulham Pools skulle vara ett av de flådigaste med tanke på att området gymmet ligger i kanske inte är det bästa (det ligger i ett kvarter av council flats, eller luffarehus som David säger...) MEN, jag var som i en trans när jag klev in! Jag tror det var det största gym jag någonsin sett, allt var supermodernt och de har inte bara en utan två jävla simbassänger!! Så nu blir det till att träna vattenjympa. Ja men jag skojar inte! Har redan bokat in mig på ett pass nästa Lördag. Älskar vattenjympa. Det är det enda passet jag är den mest vältränade på.

Så på tal om gym, på lunchen idag gick jag till mitt gym i Moorgate och körde ett ryggpass. Det var fullsmockat med folk! Fan blev ju mer stresad än avslappnad av att träna. Hursom, jag har dragit till mig en förkylning och jag sitter här på kontoret och drar in snor så att det står härliga till. Tycker synd om mina kollegor. De måste undra vad jag är för nån snuskig kvinna egentligen.

Och något annat som är mindre roligt denna vecka är att båda våra hundvakter är upptagna på annat håll så Sanchez har ingen som tar hand om han om dagarna. Det lider ingen nöd på honom men det känns inte bra att han ligger där hemma själv och saknar sin mamma. Det gör ont i mitt mammahjärta nu. Pappa David får minsann ta och gå hem från jobbet lite tidigare idag så han slipper vara själv när det börjar mörkna (det är redan mörkt – winter is coming). Har nyss kontaktar en tjej på BorrowMyDoggy som gärna lånar Sanchez ett par dagar i veckan så jag skapade nyss en gruppchatt på WhatsApp så förhoppningsvis kan vi arrangera något med henne i veckan 😊 Älskar BorrowMyDoggy. Jag gjorde en search på hur många borrowers det finns i Abbey Wood. 4 borrowers fick jag upp. 4??!! Nähäpp då kanske vi får leta efter ett annat område att bo på, ett område med fler hundälskare! Men det är inget att stressa upp sig över nu! Vi får ta den smällen när vi kommer till det...


I Lördags när vi var ute och inspekterade Abbey Woods, så råkade vi irra in oss i ett inte så fint område (Thamesmead), så om ni undrar vad David menar med luffarehus, så är det vad ni ser i bakgrunden här. Ja, eller så kanske ponnyn är allt man ser på denna bild. Så random.


Happy Monday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...