tisdag 10 oktober 2017

För många kockar...

Jag skrattar fortfarande åt all kaos David skapade i köket igår kväll. HAHAHAHAHA. Ja men det är så hysteriskt roligt. Kommer hem vrålhungrig efter jobbet och lite smågrinig som vi kvinnor kan bli när vi inte fått i oss bränsle. Och klart som korvspad så ska David försöka sig på att göra gnocchi från scratch. Ja men vem fan lagar gnocchi från scratch?? Bara idioter. Och David. Hursomhaver, så står han där i köket med en glopig potatisdeg som inte går att knåda och han häller på litervis med mjöl för att få till den rätta konsistensen. Jag försöker lite fint säga till honom att om han häller i för mycket mjöl så kan det kanske bli lite limmigt och sörjigt. Men nej då han är på ett mission nu och struntar i alla råd från hemmets bagare. Han lyckas till slut få till en konsistens som tillåter honom att rulla ut degen. Nöjd som fan är han. Skär upp i bitar och stopparn ner i kokande vatten. Jag har blivit ännu mer hungrig och grinig men vill inte stressa upp honom och kritisera hans långsamma matlagning men jag kan se ljuset i mörkret och vet att inom bara några minuter kommer maten bli kvar. Den lågan slocknades när jag ser David provsmaka en gnocchi som han spottade ut på en hundradels sekund. Jag provar jag med. Spottar ut på en tusendels sekund. Det var bara en stor klump av mjöl. I nästan två timmar har han stått och förberett gnocchi. Som blev till en salig sörja. Typ som trolldeg fast mindre salt. En förpackning gnocchi på Tesco kostar runt pundet och tar tre minuter att koka. Tror nog vi kör på det i fortsättningen.


Det blev spagetti till middag igår. En sen middag. Men underhållande var det. Ikväll blir det linssoppa. Funderar på om jag ska svänga förbi Tesco på väge hem och köpa en burk med soppa. Man vet aldrig hur det slutar när David provar ett nytt recept.


                                  Idag har Sanchez spenderat dagen med hans nya vän Marley. 

1 kommentar:

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...