torsdag 19 oktober 2017

En oas i Old Street

Torsdag. Thank fuck you are here. Stressnivån har varit enormt hög de två senaste dagarna och jag dagdrömmer om helgen. One day to go hey ho. Det här är min fjärde vecka på nya jobbet och jag börjar få ett grepp om hur företaget fungerar (äntligen). Känner mig dock fortfarande helt oorganiserad vilket är väldigt ovanligt för mig. Det är så mycket som jag vill ta tag i och styra upp till det bättre, jag vet liksom inte bara var jag ska börja. Jag vill skapa ett nytt flöde för inaktiva kunder. Sätta upp ett flöde med hints & tips för de kunder som inte är behöriga för några av produkterna och vad de kan göra för att öka chansen att bli behöriga. Och sist men inte minst, jag vill skapa en engagement journey för den nya appen. Appen är lite död för tillfället och jag vill ge lite liv till den så att säga. Listan kan göras lång! Jag jobbar med markndasföring inom finans så tyvärr är det ganska svårt att vara kreativ då det är många regler man måste följa. Får vara kreativ på annat sätt. Aka segmentering.


Jag hade bokat in mig på gympass på lunchen både igår och idag men har inte haft tid för något så jag har bokat in mig på ett boxningspass efter jobbet för att bli av med all stress! Kan vara skönt att slå på något när man är uppe i varv. Efter att jag tryckt i mig lunch så gick jag ut på en kort promenad. Tyvärr så är det ju inte så där jättevackert runt om Old Street, men precis bakom kontoret hittade jag en liten undangömd park dit jag gick och andades in den friska höstluften medan bladen föll runt omkring mig. Det var så tyst och fridfullt. Som en liten oas i det stressiga Old Street.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...