söndag 1 oktober 2017

Angelicas topptips: Hur man gör en ombre på sig själv

Efter att spenderat hundratals (säkert till och med tusentals) pund och timmar hos frisören bestämde jag mig för att nu fan får det vara nog med slöseri på pengar och framförallt tid. Ja det är då tamefan inte billigt och smärtfritt att vara blond. Blondiner borde få ekonomiskt bidrag till frisör och fuktgivande hårvårdsprodukter. Nu har jag alltså fått nog av att vara blond och ska gradvis bli brunett igen. Vill inte göra en helfärgning för jag är rädd att bli grönhårig som ett penntroll från 90-talet. För några månader sen började jag köra med hombre för att få en mörkare botten men har inte varit 100% nöjd med frisörens jobb. Plus att bankkontot ekar tomt efter varje besök.

Så igår tog jag modet till mig att ta saken i egna händer. Med en flaska hårfärg från Loreal inhandlad på Tesco för 7 pund och med ett par skakiga men bestämda steg låste jag in mig på badrummet för att exprimentera. Och satan vilken genial metod jag använde. Så här kommer det, Angelicas topp tips på hur man gör en ombre på sig själv:

1.       Håll huvudet upp och ner
2.       Samla ihop allt hår i en hög toppsvans
3.       Dölj det blonda håret som du inte vill ska bli mörkare med hårsnoddar och spänn ihop hårt så inget faller ner
4.       Lägg färg på allt hår som inte är invirat i hårsnoddar (både på toppen av huvudet och underhår)
5.       Vänta 30 min
6.       Skölj ur det mesta av färgen medan du fortfarande har hårsnoddarna i
7.       Dra ur hårsnoddarna och skölj noga
8.       Häll i inpackning, skölj, torka, blås och tadaaaaa du har en hombre som har tagit 40 minuter och kostar 7 pund.

Vi har ett resultat!



Aldrig mer ska jag spendera timmar i frisörstolen. Heja Loreals hårfärg och mitt egna mod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Let's try this again

Nämen tjenixen alla lutfiskar och vidunder! Ska vi försöka ge oss på det här igen? Bloggen alltså. Vet inte varför jag slutade skriva men nu...